På mitt företag ska vi byta affärssystem. Det gamla kändes omodernt och var inte ett dugg användarvänligt.
Nu har vi bestämt oss för Pyramid, som är ett användarvänligt affärssystem för små och medelstora företag. Företaget vi tagit hjälp av har mångårig erfarenhet av Pyramid och kan ge oss goda råd om vilka moduler vi behöver.
Sen kan systemet växa med oss som företag. Ännu så länge räknas vi som ett småföretag, men om utvecklingen fortsätter i den takt jag tänkt mig är vi inom några år mycket större. Och då känns det skönt att veta att vi kan behålla samma affärssystem ändå.
Moduler i Pyramid
Det finns väldigt många moduler i Pyramid och till en början kan det vara svårt att veta vad man behöver. Därför har Proclient, som vi anlitar, tagit fram branschlösningar med de moduler man oftast behöver i just den branschen. Sen får vi även guidning i vad vi mer kan behöva för att få ett komplett system.
Jättebra med modulsystemet, då behöver man bara betala för just det man behöver. Systemet blir också mer användarvänligt och lättnavigerat när det enbart finns moduler som används.
Vår lösning
Eftersom vi säljer konsulttimmar till andra företag så har vi valt branschlösningen Tjänster. Bland de funktionerna vi valt finns:
- Tidrapportering – både för person och projekt
- Fakturering
- E-faktura kund
- E-faktura leverantör
- Inrapportering av tider, material och leverantörsfakturor
- Dokumenthantering, resursbokning och aktiviteter
- Uthyrning
- Projektredovisning
Sen innehåller paketet även några funktioner som vi inte behöver. De ingår i paketet men vi behöver inte ha dem installerade. Genom att välja ett paket kommer vi billigare undan än om vi skulle valt modul för modul.
Vi är verkligen glada över att ha hittat ett användarvänligt affärssystem som dessutom är överkomligt i pris. Som småföretagare måste man välja vad man ska lägga pengarna på. Det känns ändå som detta system är väl värt pengarna. Vi kommer att spara mycket tid och kraft på att ha ett modernt system som stöder oss i vårt arbete.